Näin järjestät tarjoilut pitopalvelun avulla seurakunnan tiloissa

Voit tulostaa tämän ohjeen tästä pdf-linkistä.

1. Kun olet varannut tilan seurakuntapalveluiden kautta, ota yhteys pitopalveluyrittäjiin (pitopalveluyrittäjä, jolla y-tunnus), ja sovi heidän kanssaan tarjoilusta. Tarjoilusopimuksenne on teidän ja pitopalveluyrityksen välinen sopimus. Teiltä peritään vuokra juhlatilan lisäksi myös keittiöstä.

2.  Seurakunnan tiloissa saavat toimia pitoyrittäjät, jotka ovat sitoutuneet toimimaan seurakunnan asettamien ehtojen mukaan. Ohjeet pitoyrittäjille löytyvät nettisivustoltamme ja seurakuntapalveluista. Jos valitsemasi yrittäjä ei ole aiemmin toiminut seurakunnan tiloissa, ohjaa yrittäjä ottamaan etukäteen yhteyttä pääemäntään, jolta hän saa yksityiskohtaisen ohjeistuksen. Elintarvikeviranomaisten vaatimasta tarjoilutilaisuuden omavalvonnasta vastaavat pitoyrittäjät.

3. Pitoyrittäjä tilaa avaimen seurakunnan suntioilta. Yrittäjä on vastuussa ovien avaamisesta ja lukitsemisesta. Tilaan pääsee sen päivän aamuna jolloin tilaisuus on. Seurakuntakeskuksen ja tuomiokirkon kryptan ovien avauksesta huolehtii suntio.

4. Tilojen noutopöytien paikkaa ja soittimia ei saa siirtää. Jos kalustoa siirrellään, on ne palautettava tilaisuuden lopuksi alkuperäiseen järjestykseen.

5. Vuokrattavissa tiloissa on astiasto, kynttilänjalat ja maljakot. Niihin tiloihin, joissa pidot toimivat catering- periaatteella (Seurakuntakeskuksen Yläsali ja Aulakahvio, Kirkonmäen kahvio ja Kryptan kahvio), pitoyrittäjien on tuotava tarjoiluastiat, ruokalautaset sekä välineet ja pesevät ne omissa tiloissaan. Näissä tiloissa on seurakunnan puolesta kahviastiasto ja juomalasit.

6. Pitoyrittäjät huolehtivat juhlaliputuksesta, paitsi Seurakuntakeskuksessa siitä huolehtivat suntiot.

7. Tiloissamme on noutopöydillä pääsääntöisesti arkivahaliinat ja istumapöydissä kaitaliinat. Juhlaliinoitus tilataan pitopalveluilta, jotka veloittavat liinoista suoraan teitä.

8. Tila on jätettävä siihen kuntoon kuin se tullessa oli. Velvoitamme pitoyrittäjiä siivoamaan tilan ja keittiön tarjoilutilaisuuden jälkeen.

9. Huolehtikaa mahdolliset kukkakauppiaan tuomat maljakot pois tilaisuutenne lopuksi.

10. Huomaattehan, että seurakunnan tiloissa ei sallita alkoholitarjoilua, lukuunottamatta onnittelumaljaa.